Була в лісі
Дівчаткам як
дуже ніжним, так і таким, що їх злякати не легше, ніж хлопчиків, пасує ця гра.
Стають у парі одна навпроти другої.
- Була в
лісі?
- Була.
- Рубала дрова?
- Рубала.
- Бачила вовка?
- Бачила.
- А боялася його чи ні?
- Ні.
- Була.
- Рубала дрова?
- Рубала.
- Бачила вовка?
- Бачила.
- А боялася його чи ні?
- Ні.
Та, котра
питала, змахує хустиночкою перед очима іншої.
До баби по сіль
Двоє хлопців стають один навпроти
одного. Хтось починає:
- Підеш до баби по сіль?
- Піду.
- А не боїшся її псів?
- Ні.
- Піду.
- А не боїшся її псів?
- Ні.
Щоб упевнитись, що це так, той, хто
питав, сплескує перед очима іншого в долоні. Якщо той кліпне, то боїться, а як витримає - не боїться. Тоді той, кого випробували, каже:
- Ану подивимось, чи не злякаєшся?
Та міняються ролями.
- Ану подивимось, чи не злякаєшся?
Та міняються ролями.
Танцювала риба з раком
Танцювала риба з раком: гоп, гоп,
гоп, раз, два, три!
А петрушка з пастернаком: гоп, гоп, раз, два, три!
А цибуля дивувалась: гоп, гоп, раз, два, три!
Де та чвірка так дібралась: гоп, гоп, раз, два, три!
Танцював сніп з коромислом,
А коновка з перевеслом,
А макітра з макогоном
Реготалась під ослоном:
Ха, ха, ха, ха, го, го, го, го, гоп, гоп, раз, два, три!
А петрушка з пастернаком: гоп, гоп, раз, два, три!
А цибуля дивувалась: гоп, гоп, раз, два, три!
Де та чвірка так дібралась: гоп, гоп, раз, два, три!
Танцював сніп з коромислом,
А коновка з перевеслом,
А макітра з макогоном
Реготалась під ослоном:
Ха, ха, ха, ха, го, го, го, го, гоп, гоп, раз, два, три!
При словах "гоп, гоп"
діти підскакують.
При словах "раз, два, три!" - плещуть тричі в долоні.
При словах "раз, два, три!" - плещуть тричі в долоні.
Перстенець
Діти сідають рядком і складають
руки долонями докупи. Котрась дитина відходить у бік і закриває очі. А ведучий
підходить до дітей і кладе в долоню комусь перстенець. У цей час та дитина,
котра відійшла вбік, повертається, а гурт хором звертається до неї:
Тоді та дитина, котра відійшла,
відгадує, в кого перстенець, промовляючи слова:
Вий, вий завивай
Ти, Оксанко, перстень дай.
Ти, Оксанко, перстень дай.
Пташка в клітці
- Пташко, пташко, коли з клітки
в небо злетиш? - тричі повторюють діти, ходячи довкола "пташки",
що стоїть непорушно із зав'язаними очима. Потім усі зупиняються, і один з
гравців запитує:
- Пташко, пташко, відгадай, хто відчинить твою клітку?
Кого пташка впізнає по голосу, той і займає її місце.
- Пташко, пташко, відгадай, хто відчинить твою клітку?
Кого пташка впізнає по голосу, той і займає її місце.
Журавель
Учасників довільна кількість.
Посередині грища креслять коло діаметром 4-6 кроків ("гніздо", в якому - "журавель"). Він стоїть на одній нозі, другу підігнув під себе, одна рука - вбік, а другою тримається за ніс. Діти, взявшись за руки, ходять навколо "гнізда" і співають:
Посередині грища креслять коло діаметром 4-6 кроків ("гніздо", в якому - "журавель"). Він стоїть на одній нозі, другу підігнув під себе, одна рука - вбік, а другою тримається за ніс. Діти, взявшись за руки, ходять навколо "гнізда" і співають:
Заходився журавель, журавель
До бабиних конопель, конопель.
Сякий-такий, журавель,
Сякий-такий довгоногий,
Сякий-такий довгоногий,
Сякий-такий виступає,
Конопельки все щипає.
О це ж тобі, журавель, журавель,
Не літай до конопель, конопель,
Сякий-такий, журавель,
Сякий ...
Щоб ти більше не літав, не літав,
Конопельки не щипав, не щипав.
Сякий...
До бабиних конопель, конопель.
Сякий-такий, журавель,
Сякий-такий довгоногий,
Сякий-такий довгоногий,
Сякий-такий виступає,
Конопельки все щипає.
О це ж тобі, журавель, журавель,
Не літай до конопель, конопель,
Сякий-такий, журавель,
Сякий ...
Щоб ти більше не літав, не літав,
Конопельки не щипав, не щипав.
Сякий...
У процесі співу і руху діти
зупиняються і виконують різні вправи.
Пень
Щоб було цікавіше, добирається
відповідна лічилка, наприклад:
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Стали в колі ми кружлять.
Покружляли, розійшлися,
Ні на кого не дивися.
Стали в колі ми кружлять.
Покружляли, розійшлися,
Ні на кого не дивися.
Ось уже й визначено, кому починати.
Саме цю лічилку не випадково взято. Грають якраз уп'ятьох. Четверо стають по
кутах, на гострих ріжках квадрата. А п'ятий - посередині. Він починає.
Підстрибує на обох ногах і приказує або приспівує:
За останнім словом усі четверо
спішать помінятися місцями. Так грають, поки не потомляться.
Панас
У грі можуть брати участь хлопчики
і дівчатка. За бажанням хтось стає Панасом. Йому зав'язують очі хусткою та
рушником, виводять на середину і звертаються до нього з такими словами:
Панас починає ловити. Кого піймає,
той стає Панасом.
Мишка й котик
Ой до нори, Мишко, до нори
Та до золотої комори.
Чорний коточок мишки не зловить,
Мишка - у дірку, золоту комірку,
До нори, до нори!
Ой кот, та воркот,
На віконечко скок (діти підстрибують),
А з віконця на хижку,
Піймав котик мишку (плещуть у долоні).
Та до золотої комори.
Чорний коточок мишки не зловить,
Мишка - у дірку, золоту комірку,
До нори, до нори!
Ой кот, та воркот,
На віконечко скок (діти підстрибують),
А з віконця на хижку,
Піймав котик мишку (плещуть у долоні).
Відмінність цієї гри
буває така:
Вибирається 2-3 мишки (стільки ж, скільки котів) та визначається кожному котові, котру мишку він має ловити.
Вибирається 2-3 мишки (стільки ж, скільки котів) та визначається кожному котові, котру мишку він має ловити.
Фарба
Усі діти сідають у рядок.
Визначають ведучого, "щура" і "ангела". Ведучий називає
кожному на вухо колір фарби. "Ангел" і "щур" по черзі
вступають у діалог з ведучим:
Ангел: Дзень-дзень.
Ведучий: Хто там?
- Ангел.
- Звідки?
- З неба.
- Що потребує?
- Фарби.
- Якої?
Називає колір.
Щур: Гур-гур.
Ведучий: Хто там?
- Старший щур.
- Звідки?
- З діри.
- Що потребує?
- Фарби.
- Якої?
Називає колір.
Якщо відгадає, то гравець, названий цим кольором, переходить на його бік. Якщо такої фарби немає, то ведучий відповідає:
- Пішла в дорогу, зламала ногу.
Коли всі кольори відгадані, утворюють дві супротивні групи на чолі з "ангелом" і "щуром". Вони лаштуються один за одним і починають перетягуватися. Таким чином перемагає добро (команда "ангела") або зло (команда "щура").
Ведучий: Хто там?
- Ангел.
- Звідки?
- З неба.
- Що потребує?
- Фарби.
- Якої?
Називає колір.
Щур: Гур-гур.
Ведучий: Хто там?
- Старший щур.
- Звідки?
- З діри.
- Що потребує?
- Фарби.
- Якої?
Називає колір.
Якщо відгадає, то гравець, названий цим кольором, переходить на його бік. Якщо такої фарби немає, то ведучий відповідає:
- Пішла в дорогу, зламала ногу.
Коли всі кольори відгадані, утворюють дві супротивні групи на чолі з "ангелом" і "щуром". Вони лаштуються один за одним і починають перетягуватися. Таким чином перемагає добро (команда "ангела") або зло (команда "щура").
Час додому, час
Час додому, час,
Зорі кличуть нас.
Кличуть нас вечірні зорі,
Заспіваймо ж в дружнім хорі:
Час додому, час,
Зорі кличуть нас.
Тра-ра-ра! І т.д.
Час додому час,.
Пташки кличуть нас.
Кличуть пташки нас до хати,
З ними рано й нам би встати.
Час додому, час,
Пташки кличуть нас.
Тра-ра-ра! І т.д.
Зорі кличуть нас.
Кличуть нас вечірні зорі,
Заспіваймо ж в дружнім хорі:
Час додому, час,
Зорі кличуть нас.
Тра-ра-ра! І т.д.
Час додому час,.
Пташки кличуть нас.
Кличуть пташки нас до хати,
З ними рано й нам би встати.
Час додому, час,
Пташки кличуть нас.
Тра-ра-ра! І т.д.
Діти трублять у паперові трубки чи,
склавши руку в кулак, як трубку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий